14 Nisan 2013 Pazar

Hoya lasiantha

Hoya lasiantha'mdaki leker sebebi ile isteklerinin ne olabilecegini arastirdim biraz. Iste bulduklarim:

-  Hoya lasiantha sicak havayi sever. Eger soguk iklime sahip bir yerde yasiyorsaniz, genelikle yaz aylarinda ciceklenecektir. Ancak iliman iklime sahip bir yerde iseniz, cok kolay ciceklenir ve yilin tum zamanlari cicek acabilir. Eger dogru sekilde bakarsaniz, her yeni goz cikardiginda, yeni bir cicek sapiniz olacaktir.

Hoya lasiantha sahibi pek cok insanin basina gelen bir problemi, hic bir zaman cicege donusemeyen tomurcuklardir. Bu problemi ben de yasadim. Bir zamanlar lasiantha'mda bircok tomurcuk olmasina ragmen hep dusmeleri ile sonuclaniyordu. Cok uzuldum ama asla pes etmedim. Bazi deneyler yaptim, yerini degistirdim, daha fazla su verdim. Sonunda Hoya lasiantha'm icin uygun kosullari buldum.

H. lasiantha kurulukta hayatta kalamiyor. Oldukca bol su istiyor ve ben onu haftada 2-3 kez suluyorum. Benim icin haftada 2-3 sulama oldukca fazla. Rahatlikla soyleyebilirim ki, lasianta'yi diger butuk hoyalarimdan daha SIK suluyorum.

Gun isigina gelirsek, lasiantha'm ciceklenmek icin gunes isigina ihtiyac duyuyor ancak yapraklari o kadar ince ki, kolaylikla burusup bozuluyor. Bu konuda oldukca dikkatli olmam ve ona uygun bir yer secmem gerekiyor. Eger az gunes isigi alirsa ciceklenmeyecek, cok gunes isigi alirsa burusacak.

Unutmamaniz gereken sey, bir kez iyi gelistigi bir yer buldugunuzda, asla yerinden oynatmamaniz. Ozellikle de cicek tomurcuklari varken kesinlikle dokunmayin. Boylece sizi muhtesem ciceklerle odullendirecektir.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder