23 Ekim 2012 Salı

Hoya carnosa - Ilginc yaprak olusumu

Hoya carnosa cikardigi yapragi buyutmeye devam ediyor. Beni sasirtarak... Celigi alma hikayem malum, aceleyle aldigim icin cok dikkat etmemistim. Eve gelince farketmistim, celigin 1-2 yapragi disinda kalaninda form bozuklugu var. Once cok ilgimi cekmemisti... Hatta simdiye dek onemsemedigim bir olaydi... Taa ki yeni yaprak merhaba diyene kadar.

Gelen mini yaprak ufaktan seklini belli etmeye basladi ve goruyorum ki formu bozuk yapraklarla ayni sekilde. :) Bu bitkinin anac olmasini iple cekmeye basladim. Yapraklardaki bu form bozuklugu daha ne kadar devam edecek? Eriskin bitki nasil gorunecek?




Ayni ture ait cesitli varyeteler, bu tip yaprak bozukluklari ile uretiliyor. Kivrik yapraklar, alaca yapraklar aslinda ana bitkinin yapraginin bir cesit bozulmasi, degisime ugramasindan ibaret. Vejetatif uretimle cogaltilinca, bu sekil degisikligi kopyalanmis ve cogaltilmis oluyor. Bendeki bitkideki yaprak form bozuklugu ne kadar kalicidir, bir tip mutasyondur da DNA'ya islenmis midir bilemiyorum ama merakla gozlemleyecegim kesin... Laf aramizda bu garip yaprak sekline bayildim aslinda... Boyle kalsa, boyle cogalsa...



Yoksa yeni tur mu yolda :P


Ne, diger H. carnosa mi?? O hala derin uykusunda

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder